Dosud docházelo k souběhu senátní kampaně a kampaně před krajskými, případně prezidentskými volbami, obecně však nelze vyloučit ani souběh jiných regulovaných kampaní. V případě, že se subjekt účastní souběžně konaných regulovaných kampaní, bude úřad posuzovat náklady na prostředky kampaně podle poměru, ve kterém se dané prostředky propagace k oběma kampaním vztahují. Praxe volebních kampaní je velmi rozmanitá a není možné předem vymezit všechny situace, které mohou nastat. Je na zodpovědnosti kandidujících subjektů, aby byly schopny obhájit vykázané výdaje v souběžně konaných kampaních. Úřad je připraven jednotlivé případy s kandidujícími subjekty konzultovat.
Úhrada faktur v případech, kdy se částka rozpočítává do obou regulovaných kampaní, by měla proběhnout nadvakrát – platbou z jednoho volebního účtu bude uhrazena poměrná část připadající na první kampaň, platbou z dalšího volebního účtu bude uhrazena poměrná část připadající na souběžnou kampaň. V obou případech bude příkaz k úhradě těchto faktur označen výrazem SPOLEČNÝ VÝDAJ. Pokud subjekt v některých volbách nekandiduje samostatně, ale pouze v koalicích, volební účet pro tyto volby nezakládá (neboť koalice mají zřízeny své volební účty) a úhradu v takovém případě provede z provozního účtu. Doporučujeme, aby pro tyto účely byl (nad rámec zákonných povinností) zřízen provozní účet jako účet transparentní a aby strana či hnutí zpřístupnila veřejnosti tento účet na svých internetových stránkách. Koalice, jichž je subjekt členem, potom příslušnou částku, uhrazenou subjektem z provozního účtu, vykáží ve zprávě o financování volební kampaně jako přijaté bezúplatné plnění od tohoto subjektu. V senátních volbách je nadto nutné rozpočtené výdaje evidovat po jednotlivých obvodech. Způsob, jak se projeví tyto společné výdaje v předloženém účetnictví, najdete pod tímto heslem.
Příklad rozpočtení společných výdajů kampaně v hodnotě 1 mil. Kč mezi souběžně konanou krajskou a senátní kampaň
V tomto příkladu subjekt:
- kandiduje samostatně v 8 senátních obvodech (A-H)
- v dalších 3 je členem koalice (I-K);
V tomto případě je jedno, zda mají všechny tři koalice stejné složení nebo se liší, protože v senátních volbách se výdajový limit kampaně vztahuje vždy na jeden obvod.
V paralelních krajských volbách subjekt:
- kandiduje ve třech krajích samostatně (L-N)
- ve dvou krajích (O a P) v koalicích s různým složením
- v dalších dvou krajích v koalici se stejným složením (Q a R);
Název koalic se může lišit, určující je, že složení koalice je stejné. V krajských volbách se výdajový limit nevztahuje na konkrétní kraje, ale jde o souhrnný limit pro všechny kraje, v nichž se voleb účastní stejné uskupení.
ROZDĚLOVNÍK faktury:
- interní číslo:
- variabilní symbol
- dodavatel
- předmět fakturace
- fakturu zaplatil
Senát – samostatně | Limit výdajů | Poměrná část k započtení do zprávy celkem 225 352 Kč, z toho: | Úhrada faktury |
Obvod A | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | 309 859 Kč bude uhrazeno z volebního účtu pro senátní kampaň číslo účtu: datum úhrady: |
Obvod B | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod C | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod D | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod E | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod F | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod G | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod H | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Senát – koalice | Limit výdajů | Poměrná část celkem 84 507 Kč, z toho: | |
Obvod I | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod J | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Obvod K | 2 mil. Kč | 28 169 Kč | |
Kraj – samostatně | Limit výdajů | Poměrná část celkem 295 776 Kč, z toho: | Úhrada faktury |
Obvod L | 21 mil. Kč | 295 776 Kč | 690 141 Kč bude uhrazeno z volebního účtu pro krajskou kampaň číslo účtu: datum úhrady: |
Obvod M | |||
Obvod N | |||
Kraj – odlišné koalice | Limit výdajů | Poměrná část celkem 197 184 Kč, z toho: | |
Obvod O | 7 mil. Kč | 98 592 Kč | |
Obvod P | 7 mil. Kč | 98 592 Kč | |
Kraj – shodná koalice | Limit výdajů | Poměrná část celkem 197 184 Kč, z toho: | |
Obvod Q | 14 mil. Kč | 197 184 Kč | |
Obvod R | |||
Součet | 1 000 000 Kč | 1 000 000 Kč |
Poměrné části společných výdajů musí být uvedeny v jednotlivých zprávách o financování výdajů a způsob jejich rozpočítání může být předmětem kontroly ze strany Úřadu.