V době kampaně mohou kandidující subjekty či jednotliví kandidáti předávat různé dary na veřejně prospěšné či charitativní účely. Pokud jde skutečně o dar (tedy nedochází k protiplnění např. formou propagace kandidujícího subjektu obdarovaným), nepovažuje úřad hodnotu tohoto daru za volební výdaj. Doporučujeme proto dar nezapočítávat do limitu volebních výdajů a nehradit ho z volebního účtu. Naopak ale volebním výdajem budou náklady spojené s předáním daru, pokud při něm dochází v době volební kampaně k propagaci kandidujícího subjektu nebo jeho kandidátů (typicky např. náklady na natočení a zveřejnění propagačního videa zachycujícího předání daru či výdaje spojené s doprovodnou akcí). Za dar v tomto smyslu se nepovažují propagační, upomínkové atd. předměty a občerstvení, i když jsou poskytovány bezúplatně.
Volební kampaně
- Co je kampaň a kdy začíná
- Typy prostředků kampaně
- Označení prostředků kampaně
-
Financování kampaně
- Administrativa kampaně
-
Hodnota kampaně
- Finanční limity a co je tvoří
- Dlouhodobý majetek stran a hnutí v kampani
- Poradci, marketéři, tiskoví mluvčí
- Práce dobrovolníků a kandidátů
- Majetek dobrovolníků a kandidátů
- Nemožnost registrace kandidáta jako třetí osoby
- Zaštítění akce držitelem veřejné funkce
- Služební vozy ministrů a prezidenta
- Charitativní dary v době kampaně
- Zahrnutí DPH za zboží a služby ze zahraničí do výdajů kampaně
- Sponzorování kampaně
- Nekandidující strany a hnutí v kampani
- Specifická pravidla pro koalice
- Obce a kraje vs. kampaň
- Veřejnost v kampani